
Esame įsitikinę, jog jeigu
bent kartą teko žaisti vieną ar kitą stalo žaidimą pagalvojote – ar aš galėčiau
sukurti geresnį? Tačiau ne viskas taip paprasta kaip atrodo, nors, kita vertus,
šiais laikais, kai yra naujų technologijų ir sutelktinio finansavimo galimybių,
tai darosi vis lengviau įgyvendinti. Galite leisti patys arba bandyti savo
idėją pateikti leidėjui, kuris ją priims. Viskas, dėl ko jums reikia nerimauti,
yra tai, kad galite tai padaryti. Turite viską, ką galite padaryti, ir tikimės,
kad ši trumpa apžvalga padės šiek tiek nušviesti šio proceso etapus.
DIZAINAS
Dizainas yra vienas
svarbiausių stalo žaidimų akcentų. Stalo žaidimų pasaulyje žaidimus
išleidžiančios bendrovės nėra tos, kurios juos kuria. Šios bendrovės nenori,
kad jų darbo užmokesčio sąskaita būtų įtraukta į mokslinių tyrimų ir plėtros
sąnaudas. Jūsų, stalo žaidimų kūrėjo, laimei, tai reiškia, kad jos palieka
teisę pačiam žmogui sukurti kažką, ką jis galėtų nusipirkti arba gauti iš jūsų
licenciją. Tai reiškia, kad viską turite padaryti jūs. Turite sugalvoti
taisykles, suprojektuoti visus elementus ir užtikrinti, kad viskas būtų
suderinta ir teiktų malonumą. Tai atliekama planuojant savo idėją, kuriant
prototipą, gaminant visus komponentus ir pateikiant tai, ką galima žaisti. Čia
nereikia būti įmantriems, užtenka rodyklinių kortelių ir žaidimo žymeklių.
Šiame etape tereikia sugebėti
pademonstruoti, elementaries/primityvius brėžinius. Jie neturi būti tobuli
iškarto, viskas daroma palaipsniui, bet galutinė idėja vienaip ar kitaip turi
šviestis kūrėjo galvoje.
PRISTATYMAS
Antrasis stalo žaidimų kūrimo
etapas yra pristatymas. Kai turite veikiantį prototipą, kurį ne kartą išbandėte
ir kuris kiekvieną kartą visiems patiko, galite pereiti prie pristatymo.
Pristatymas - tai procesas,
kurio metu siekiama, kad kas nors imtųsi jūsų stalo žaidimo. Tai gali būti
finansinis šaltinis, kuris jus paremtų, arba leidėjas, kuris paimtų galutinį
produktą iš jūsų rankų. Nepriklausomai nuo susitarimo, tai yra jūsų, kaip
pardavėjo, dalis. Jūsų charizma ir tikslinės auditorijos supratimas yra tai,
kas padės Jums parduoti savo idėją. Jei sugebėsite kam nors įrodyti, kad
žmonėms patiks jūsų žaidimas, ir turėsite atsakymą į bet kokią jų mestą kreivą
užduotį, kaip leidėjai galės jūsų atsisakyti ?
Svarbiausia yra palyginimai ir
kodėl jis yra ypatingas. "Tai tarsi žaidimas A ir žaidimas B, bet su
geresniu X" arba "Tai išnaudoja X populiarumą, bet joks kitas
žaidimas taip nedaro Z" - tai frazės, kurias galite sakyti, įterpdami savo
pastebėjimus.
GAMYBA
3-iasis stalo žaidimų gamybos
etapas yra gamyba. Kai jau turite leidėją arba finansavimą (jei leidžiate patys
ar naudojate sutelktinio finansavimo galimybes), toliau reikia galvoti apie
tai, kaip žaidimas iš tikrųjų bus sukurtas, t. y. apie gamybą. Jei turite
leidėją, jis greičiausiai padės jums tai padaryti. Kiekvienas sandoris yra
skirtingas, galbūt turite tokį, pagal kurį jie viską padaro, o gal tokį, pagal
kurį reikalaujama, kad jūs pristatytumėte baigtą žaidimą. Jei jie to nedaro per
savo patikimus gamintojus, jie gali bent jau pateikti jums rekomendacijų,
kurias žino esant geras, arba tam tikrų patarimų. Dauguma žaidimų, jei ne visi,
gaminami Kinijoje. Net jei bendrovė turi biurą JAV ar kitoje šalyje,
greičiausiai ji vis tiek tai daro per ką nors Kinijoje. Kaip ir visur, sunku
konkuruoti su jų gamyba, o tokioje specializuotoje pramonės šakoje kaip stalo
žaidimai dar sunkiau išgyventi. Pasitelkus 3D spausdinimo technologiją,
atsiranda naujų gamybos galimybių, dėl kurių mažos partijos tampa kur kas
realesnės. Jei gaminate savo žaidimą, turėtumėte pagaminti bent 10 000
kopijų. Priešingu atveju bus sunku pasiekti masto ekonomiją, kuri leistų jums
uždirbti pinigų. Tada turėsite parduoti visas kopijas, bet tai ir yra iššūkis.
PLATINIMAS
Ketvirtas žingsnis, kaip
gaminami stalo žaidimai, yra platinimas. Kai jau yra daug gražių, galutinai
įpakuotų žaidimo kopijų, ne laikas sugalvoti, kaip juos perduoti į žaidėjams į rankas.
Devintojo dešimtmečio viduryje stalo žaidimai išgyveno didžiulius pokyčius,
susijusius su naujais žanrais ir turiniu, apie kurį niekas nesvajojo. Na, o
dabar vyksta dar vienas pokytis, ir platinimas yra svarbi jo dalis. Tai galite
daryti susiekiant su regionų didžiausiai pardavėjais – tarpininkais ir
pasiūlyti nupirkti Jūsų žaidimo kopijų ir platinti jį dideliu mastu (tarkime
Europoje ar bent jau keliose šalyse). Taip pat galite asmeniškai susisiekti su
stalo žaidimų parduotuvėmis ir tiekti žaidimus tiesiogiai joms. Tai daug darbo
ir pastangų reikalaujantis procesas.
Dar viena didelė stalo žaidimų pasaulio dalis - gyvos parodų dalyvių suvažiavimai. Čia susitinka pirkėjai, pardavėjai ir nuomonės formuotojai, kad sudarytų didelius sandorius. Daugiausia tai susiję su platinimu, pavyzdžiui, didmenininkas nuperka 1000 žaidimo kopijų, bet taip pat gali būti susiję su žaidimo perėmimu arba svarbių rinkodaros aktyvavimo priemonių kūrimu. Čia susirenka visi didieji žaidėjai, ir tai yra ypatingai glaudus pasaulis į kurį, Jums kaip stalo žaidimų kūrėjui, reikia patekti.